12 Ocak 2011 Çarşamba

Ve hazırlık...

        Bir sürü insanı hazırlığa tabi tutuyorlar şu anda üniversitemizde. Ancak şöyle bir sorun var: Mühendisler için ingilizce görmek zorunlu olsa da türk edebiyatı bölümünü okuyacak adam ne yapacak ingilizceyi? O insana verin kendi bölümü ile ilgili bilgileri ki öğrencinin canı sıkılmasın.
        Bizim en küçüğümüz 18 yaşına gelmiş, reşit olmuş insan. Bizi hala ilkokuldan kalma alışkanlıklara tabi tutuyorlar. Korkutma ve tehdit uyguluyorlar. Bunun yerine bence daha iyi formüller bulunamaz mı? Dil öğrenmek çok zodur anca konuştukça, film izledikçe daha da zevkli olmaz mı? Zorlamak ve korkutmaktansa daha eğlenceli yollarla öğretilemez mi bu dil?
        Ben ders işlenmesin demiyrum elbette işlenecek. Ancak biraz da öğrencini yararına işler yapılması gerekmez mi?

2 yorum:

+++++++++++ Artı +++++++++++

Eğitim alanında çalışmalar yürüten biri olarak gözlemlerim ve öğrendiklerimin ışığında türk eğitim sistemindeki çarpıklıkların temel sorunu olarak niteliksiz yetiştirilmiş (ya da hiç yetiştirilememiş) öğretim üyelerini, bilim insanlarını görüyorum.
Bu sistemleri hazırlayan, içeriklerini dolduran, onları uygulayan - denetleyen kişiler belli alanlarda uzmanlaşmış kişiler. Sistem, uygulama yöntem ve teknikleri açısından eğitim sistemimizi yöneten bu kişilerin yetersiz oluşu aksaklıklara, saçmalıklara, kaybolmalara yol açmaktadır. insanlar hazırlık yüzünden okullarını bırakmıyor mu? bu sadece bir örnek.
Düzeltilmeye çalışılan bu aksaklıklar ne yazık ki henüz sonuç vermiş değil. İnşallah birileri çıkıp işleri yoluna koyacaktır. Kim bilir belki bunu yapacak olan biz oluruz ;)
Son olarak; eğitim sistemimiz de yapılandırmacılık akımı gerçekten düzgün bir şekilde uygulamaya başlandığında dediğin öğrencinin yararına işler ortaya çıkacaktır. Onunda düzeltilmesi gerekiyor tabi.

En azından hocalarımızın dersten atma yerine daha verimli bi susturma yöntemi olabilir. Sonuçta şantaj,iftira atıp sonra dersten atma o kadar da iyi olmuyor.

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More